Haber

Destinasyon: Buca Metrosu

İzmir tarihinin en büyük raylı sistem yatırımı olan Üçyol-Buca Metro sınırında çalışmalar büyük bir hızla devam ediyor. Narlıdere Metrosu’nda kazı işlemlerinin tamamlanmasıyla görevini tamamlayan dev tünel açma makinesi (TBM), artık Buca Metrosu için çalışacak. Montaj işleminin ardından 100 metre uzunluğunda ve 450 ton yük taşıyan dev kazıcı kesitleri, General Asım Gündüz İstasyonu’nun kurulacağı şantiyeye naklediliyor.

İzmir tarihinin en büyük raylı sistem yatırımı olan Üçyol – Buca Metro sınırında çalışmalar gece gündüz sürüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla inşa edeceği ve Üçyol – Buca Metrosu’ndaki tünelleri kazacak dev tünel açma makinesi TBM’lerin tasarım çalışmaları sürüyor. Geçtiğimiz aylarda kurulumu yapılan ilk TBM’nin ardından Narlıdere Metro hattında kullanılan TBM’nin Buca’ya nakliyesine başlandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi zabıta ekiplerinin güzergahta aldığı önlemlerle ulaşım trafiğin sakin olduğu saatlerde gerçekleştiriliyor.

Dört TBM çalışacak
Üçyol – Buca Metro Hattı’nda 4 farklı TBM çalışacak. TBM’lerden ikisi öncelikle General Asım Gündüz İstasyonu ile Üçyol İstasyonu arasındaki, ardından Buca Koop İstasyonu ile Çamlıkule İstasyonu arasındaki tünel çalışmalarında kullanılacak. Bu arada Buca Koop İstasyonu ile General Asım Gündüz İstasyonu arasında 2 TBM’nin daha kazılarını tamamlaması bekleniyor. 100 metre uzunluğunda ve 6,6 metre çapındaki 450 tonluk TBM sayesinde tünel kazıları hem daha hızlı hem de çok daha güvenli gerçekleştiriliyor. Dev köstebek olarak da bilinen TBM’ler, çok yönlü kesici kafaları sayesinde sert kaya zemin koşullarına kolaylıkla uyum sağlayabilmektedir.

Buca Metrosunda çalışmalar sürüyor
Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Meydanı, Hasanağa Bahçe, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonlarını kapsayan 13,5 kilometrelik Buca Metrosu, Üçyol İstasyonu’nda olup, mevcut metro hattı ise Üçyol İstasyonu’nda bulunmaktadır. Fahrettin Altay-Bornova. Şirinyer’deki İZBAN hattıyla entegre olacak. Tren setleri bu sınırda şoförsüz çalışacak. Araçlar yaklaşık 305 milyon Euro maliyetle satın alınacak. Dokuz Eylül Üniversitesi istasyonunda 240 araçlık otopark bulunacak. Sınırın faaliyete geçmesiyle günlük yolcu sayısının 400 bin olması bekleniyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-altinekin.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu